Sider

lørdag den 20. oktober 2012

Hvirvelstrøm nr. 3

Den første weekend i oktober var jeg på maskinstrikkursus i Vendsyssel Husflidsforening. Da maskinen havde stået stille i meget lang tid besluttede jeg at varme lidt op ved at strikke Hvirvelstrøm af Annette Danielsen.

Det er tredje gang jeg strikker den og snart kommer nr. 4 og 5. Jeg vil ha' en i koksgrå foruden denne i blå, og min kære moster har næsten slidt hul på ærmerne af den grå, som var nr. 1. Hun har fået lidt gråt garn med hjem og vil prøve at forstærke det tyndslidte område, og samtidig har hun bestilt en ny i lilla.

                                        
Faktaboks                                   

Opskrift:       Annette Danielsen
Størrelse:       Large
Garn:             Supersoft fra Holst
Farve:            Navy Heather
Forbrug:        400 gram
Forbrug i år:  800 gram
Fra lager:       ja
Pinde/MS:     8 / 7
Maskine:       Brother KH965 / KR850
Bem.:            Skøn og anvendelig trøje.

2 kommentarer:

  1. Den er bare flot. Jeg har en Brother 860 og jeg har sat Gitte Hundemoster igang med hendes maskine men hun behøver vist ikke hjælp mere så fine ting hun allerede kan strikke, men vendestrik på ribapp. har jeg aldrig prøvet så det må jeg igang med. Glæder mig til at følge din blog.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen velkommen til.
      Du har vist gjort et fint job med Gitte, - og du kan roligt gå i gang med vendestrik på ribapparatet, det er nøjagtig som på hovedapparatet, slæden sættes til hvilestrik. Kun skal man ofte regulere nedtrækket, da det hurtigt bliver "skævt" ved hvilestrik. Hvirvelstrøm er god at øve sig på.

      Slet